شنبه، دی ۱۱، ۱۳۸۹

کاش هاشمی انتخاب نشود


۱. ۲۴ و ۲۵ اسفند جلسه‌ی مجلس خبرگان است. از مهم‌ترین موارد دستورجلسه‌ انتخاب رئیس برای بیش از ۳ سال آینده است. از هم اکنون معلوم است که تلاش زیادی، حتا بیشتر از دوره‌ی پیش، برای رای نیاوردن هاشمی شروع شده است. محمد یزدی در بیانیه‌ای به مناسبت ۹ دی می‌گوید: «... عده‌ای فريب‌خورده در داخل از سر بی‌تقوايی و يا بی‌بصيرتی، دشمن را در رسيدن به اهدافش ياری مي‌كردند. با سكوت يا حتي مواضع عجولانه و غير منطقی، دشمن را در طراحی خود در ضربه زدن به انقلاب اسلامی ياری می‌نمودند.»

۲. قطعا هاشمی دستگیر و دادگاهی نمی‌شود. در بدترین حالت خانه‌نشین می‌شود. امیدوارم بتوانند او را کنار بزنند. نظام و رهبری با کنار گذاشتن او چیزی که الان نداشته باشد به دست نمی‌آورد، اما قطعا چیزهای زیادی را از دست می‌دهد. اول از همه، با رفتن هاشمی عده‌ای از داخل همین نظام به بیرون می‌آیند یا برده می‌شوند. ثانیا هاشمی در میان کسر زیادی از روحانیونی که هنوز در حوزه مانده‌اند اعتبار دارد. در واقع در نظر بسیاری از روحانیون بلندمرتبه و مراجع تقلید هاشمی یکی از آخرین سپرهائی است که احتمالا بتواند در مقابل زیاده‌خواهی‌ها و تسلط نظامیان از روحانیت محافظت کند.

۳. با کنار گذاشتن هاشمی یکی از مهم‌ترین ادعاهای نیروهای دموکراسی‌خواه برای چندمین بار اثبات می‌شود. بدون دموکراسی زحمات ۵۰ ساله برای یک نظام بیفایده است. دوستی ۵۰ ساله هم. بدون دموکراسی یا می‌خوری، یا خورده می‌شوی - و غالبا هر دو.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر