دوشنبه، بهمن ۱۹، ۱۳۸۸

انقلاب چی میخوره؟

سوال: شش روحانی که بیشترین تاثیر را در پیروزی و استقرار انقلاب اسلامی داشتند نام ببرید و حال فعلی خودشان، بیت شریف‌شان و بستگان‌شان را به زبان ساده شرح دهید؟

جواب:

۱- آقای خمینی. از خودش که بگذریم، میرسیم به حاج احمد که یکهو ناغافل رفت. از بیت‌شان هم، سید حسن چند ماهه مراسم حرم مطهر را به خاطر تعمیرات کنسل می‌کنه، می‌ره به ملاقات خانواده‌های زندانی‌ها. وقت برای تحلیف و تنفیذ و ... هم نداره. همین که برسه به ضرغامی نامه بده که بابا بزرگمو تو دهه فجر خراب نکن خیلیه. فعلا هم توی مجلس دنبال اینن که موسسه‌ی حفظ و نشر آثار بابابزرگو از دستش در بیارن. نوه دختریش هم که برای نمایندگی مجلس رد صلاحیت شد. اون یکی نوه‌اش هم با شوهرش (محمدرضا خاتمی) روز ۲۲ بهمن دستگیر شدن تا روز پیروزی انقلاب بابابزرگش از طرف مردم آسیب نبینن!!!! البته بعد از چند ساعت آزاد شدن.

۲- آقای طالقانی. خدا رحمتش کنه که به یک امامت جمعه از نظام بسنده کرد. دخترش اعظم خانم از فعالان ملی-مذهبیه و نشریه پیام هاجرش توقیف شد. سال ۷۶ برای ریاست جمهوری نامزد شد که بیخود بود چون رد صلاحیت شد. به خاطر مرگ زهرا کاظمی هم روبروی اوین تحصن کرد.

۳- آقای منتظری. خودش که الان جاش خوبه ان شا الله. اما بچه‌هاش و شاگرداش خیلی مشکل دارن. فکر میکنم نوه‌هاش که دستگیر شده بودن آزاد شدن.

۴- آقای بهشتی. خودش رفت. پسرش با دمپائی و لباس زندان تو مجتمع قضائی زیر عکس پدرش می‌نشست. داماد پسرش هم که زندان بود و نمیدونم آزاد شده یا نه. نوه‌ی دختریش منتظر شوهرشه تا آزاد شه. نتیجه‌اش هی میگه «پس بابا کی آزاد می‌شه».

۵- آقای مطهری. خودش که رفت. دو تا پسر داره مث دسته‌ی گل - محمد و علی. اولی معممه و چند تا مقاله در مورد حقوق زندانی و این که ما باید بجای این که ببینیم چی دشمن رو شاد میکنه عقلمون رو به کار بندازیم نوشت که یکهو نطقش کور شد. علی‌شون هم که تازگی آقای ترقی بهش گفته اندازه‌ی دهنت حرف بزن و برای نظام و رهبری تکلیف معلوم نکن (دروغ نمی‌گم، تقریبا با همین کلمات). از نو‌ه هاش خبر ندارم.

۶ - آقای رفسنجانی. خودش الان ۷ ماهه نماز جمعه نخونده - روز قدس هم نیومد - آخه می‌گن از نظر بصیرت کم آورده. تازه‌گی‌ها هم یه عده میگن اون بوده که جام زهرو داده دست امام. به مهدی شون گفته «حالا که رفتی انگلیس دکتراتم بگیر و بیا». البته گفته هر دادگاه منصفی تشکیل بشه مهدی مون تبرئه می‌شه. دخترش و چند تا دیگه از بستگان دو-سه باری توی این ۸ ماه دستگیر و آزاد شدن.

قبلا میگفتن انقلاب فرزنداشو می‌خوره. ولی فکر میکنم حالا باید بگن انقلاب فرزنداشو، نوه‌هاشو، نتیجه‌هاشو، نبیره‌هاشو، ندیده‌هاشو، داماداشو، شاگرداشو .... می‌خوره، بعد هم میگه: نظام با کسی عهد اخوت نبسته.


مطلب را به بالاترین بفرستید:
Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر